Ponad 20 lat wspieramy biznes. Doradzamy, jak podejmować i realizować trudne przedsięwzięcia. Czasem odradzamy.

-----------

WŁODZIMIERZ GŁOWACKI

Każdy projekt traktujemy indywidualnie. Dobieramy kompetencje i tworzymy strategie – szyjemy na miarę.

-----------

dr Jędrzej Jakubowicz

Przewidujemy zachodzące zmiany, co pozwala nam dostosować strategię działania nawet przy najbardziej nietypowych sprawach.

-----------

Joanna Basińska

Zabezpieczamy interesy przedsiębiorców. Minimalizujemy zagrożenia i pomagamy w procesie realizacji projektów inwestycyjnych.

-----------

Rita Świętek

previous arrow
next arrow
Slider

Platforma internetowa do rozstrzygania sporów e- commercowych on line

Dwa lata temu uruchomiono platformę internetową do rozstrzygania sporów e- commercowych on line. Aktualnie wpływ to ok 2000 spraw miesięcznie. Platforma obsługuje spory w 25 językach. Na sprzedawców zostało nałożone zobowiązanie  do zamieszczenia na stronie internetowej linku pozwalającego konsumentom zgłaszać w prosty sposób napotkane problemy. Kwestię te reguluje Rozporządzenie UE n° 524/2013 z 21 maja 2013 dotyczące internetowego rozstrzygania sporów konsumenckich; przedsiębiorcy z siedzibą na terenie UE zawierający umowy sprzedaży albo umowy o świadczenie usług on line oraz platformy handlowe on line ustanowione na terenie UE zamieszczają na swoich stronach internetowych łatwo dostępny link do platformy LRR. Przedsiębiorcy zobowiązani są również do zamieszczenia własnego adresu internetowe.

Platforma do rozstrzygania sporów on line ma zapewniać efektywne i sprawiedliwe rozstrzyganie sporów/rozwiązywanie problemów. Konsument z jednego kraju składając skargę za pośrednictwem platformy na wadliwy produkt albo usługę sprzedawcy z innego kraju może oczekiwać od sprzedawcy albo bezpośredniego rozwiązania problemu albo poddania sporu mediacji albo arbitrażowi w ramach jednej z ponad 350 europejskich organizacji rozstrzygania sporów w celu wypracowania rozwiązania w terminie do 90 dni. Platforma umożliwia stała utrzymywanie kontaktu konsument – sprzedawca co ma wydanie poprawiać ich relacje i zaufani do transakcji on line

źródło: https://www.droit-technologie.org/actualites/reglement-litiges-lies-e-commerce-se-de-plus-plus-souvent-ligne/

patrz również: https://www.mediateur-engie.com/implementation-of-the-european-dispute-resolution-platform-rll-odr-and-consequences-for-companies-conducting-their-business-with-consumers-online?lang=en

KANCELARIA PRAWNICZA GŁOWACKI I WSPÓLNICY

BIURO W POZNANIU

ul. Paderewskiego 8
61-770 Poznań

e-mail: poznan@gwlex.pl
tel. +48 61 221 74 51
fax +48 61 221 74 53

KRS 0000295680
REGON 300731875
NIP 7811811954
BIURO W WARSZAWIE

ul. Nowy Świat 2
00-497 Warszawa

e-mail: warszawa@gwlex.pl
tel. +48 22 364 44 54
fax +48 22 364 44 54